Flori de mac- Lucian Blaga


În frunza de cucută amară

îmi fluier bucuriile-şi-o neînţeleasă teamă

de moarte mă pătrunde,

cum vă privesc pe malul mării de secară,

flori de mac.

Aş vrea să vă cuprind,

că, nu ştiu cum, petalele ce le purtaţi

îmi par urzite

din spuma roşie

a unui cald şi-nflăcărat amurg de vară.

Aş vrea să vă culeg în braţe

feciorelnicul avant,

dar vi-e atât de fragedă podoabă,

că nu-ndrăznesc,

o, nici la pieptul gândurilor mele să vă strâng.

Şi-as vrea să vă strivesc,

că sunteţi roşii, roşii

cum nu au putut să fie pe pământ

decât aprinşii, mari stropi de sânge ce-au căzut

pe stânci

şi pe nisip în Ghetsemani de pe fruntea lui Isus,

când s-a-ngrozit de

moarte.

Flori de mac- Lucian Blaga

pagina facebook Mihaela Rotaru photography

One thought on “Flori de mac- Lucian Blaga

  1. Desigur, macii sunt foarte delicati si, in pozele tale, ai reusit sa surprinzi vulnerabilitatea lor asa cum si Lucian Blaga a incercat in poemul sau. Mai speram si la vreo floare de papadie sau la o alta asemnea specie. Am aflat de curand un lan de floarea-soarelui, care s-a lasat surprins, in amurg, de catre obiectivul mult prea simplu al telefonului meu mobil. Spor!!!

Leave a Reply

